بایت لرن

آموزشهای برنامه نویسی ، امنیت و شبکه ،ترفند های کم یاب ، سورس کد ، طراحی وب ، اپلیکشن ، انجام پروژه های دانشجویی رایگان

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

وابستگی به سخت‌افزار و زیرساخت پرهزینه به طرز محسوسی رو به کاهش است. بیشتر کاربران و شرکت‌های تجاری ترجیح می‌دهند به‌جای استفاده از سخت‌افزار و زیرساخت پرهزینه، فایل‌ها و اپلیکیشن‌های خود را در فضای ابری ذخیره کنند و این موضوع روز به روز رواج بیشتری پیدا می‌کند.

با توجه به گستردگی و تعدد شرکت‌های ارائه‌‌دهنده‌ی فضای ذخیره‌سازی ابری، باید در انتخاب خود دقیق باشید و سرویس‌دهنده‌ای را انتخاب کنید که ضمن امن بودن، در قبال دریافت کمترین هزینه بیشترین فضا را در اختیار شما قرار دهد.

در این مطلب بایت لرن به معرفی ۱۰ سرویس ذخیره‌سازی ابری برتر در زمینه‌های یادشده می‌پردازیم و نمونه‌ای از قیمت‌گذاری هرکدام را به شما نشان می‌دهیم. تمام این سرویس‌دهنده‌ها مقداری فضا به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند تا قبل از متحمل شدن هرگونه هزینه، ببینید که سرویس انتخابی مناسب نیاز شما است یا خیر‌؛ اما پیش از هرچیز باید بدانیم اساسا دلیل استفاده از ذخیره‌سازی آنلاین چیست.

چرا باید داده‌های خود را در فضای ابری ذخیره‌ کنیم؟

از زمان ظهور اینترنت تا کنون، بسیاری از شرکت‌ها از ذخیره‌سازی محلی فاصله گرفته و به استفاده از سرورهای پرقدرت آنلاین روی آورده‌اند. امروزه کافی است نگاهی به ویدیوها و موسیقی‌هایی که در طول روز تماشا می‌کنیم بیاندازید. در گذشته این فایل‌ها را در دستگاه‌های خود ذخیره می‌کردیم؛ اما امروزه به‌صورت آنلاین از آن‌ها استفاده می‌کنیم که به آن استریم می‌گویند.

یکی از مزایای ذخیره‌ی ابری داده‌ها این است که در هر زمان و مکانی که باشید، با استفاده از هر دستگاهی می‌توانید به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. به علاوه، در صورت استفاده از سرویس ابری فضای محدود حافظه‌ی دستگاه خود را کمتر اشغال خواهید کرد.

با این حساب، فایلی که با رایانه در سرور ذخیره کرده‌اید، فارغ از اینکه فایل ورد، پی‌دی‌اف، عکس یا هر داده‌ی دیگری است می‌تواند از طریق سایر دستگاه‌ها مثل نوت‌بوک، تبلت و موبایل در دسترس شما باشد. به علاوه این موضوع برخلاف آن‌چه به نظر می‌آید باعث افزایش امنیت داده‌ها خواهد شد؛ چرا که در صورت دزدیده شدن دستگاه شما، هیچ‌کس بدون داشتن اطلاعات حساب، امکان دسترسی به فایل‌های آنلاین شما را نخواهد داشت.

۱. دراپ‌باکس (DropBox)

ارائه‌دهنده‌ی کهنه‌کار فضای ذخیره‌سازی ابری

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نقاط قوت نقاط ضعف
قابلیت‌های تجاری مانند استفاده‌ی چندکاربره در ابتدا تنها ۲ گیگابایت فضای رایگان اختصاص داده می‌شود
معرفی به دوستان باعث دریافت فضای ابری بیشتر می‌شود -

پدرخوانده‌ی تمام سرویس‌های ابری در ابتدا تنها دو گیگابایت فضای رایگان در اختیار شما می‌گذارد؛ اما می‌توانید با لینک کردن دراپ‌باکس به صفحات اجتماعی و دعوت از دوستان، این مقدار را تا ۱۶ گیگابایت افزایش دهید.

ویژگی‌های تجاری دراپ‌باکس این امکان را به کاربران می‌دهد که در یک کار مشترک سهیم باشند؛ درحالی‌که به هر فرد میزان نامحدودی فضا در حساب دراپ‌باکس شخصی وی اختصاص داده می‌شود. به علاوه، ویژگی‌های پیشرفته‌ای نظیر بازیابی فایل یا نسخه‌بندی نیز فراهم شده است. قیمت حساب‌های تجاری دراپ‌باکس از ۱۲.۵۰ دلار برای هر کاربر در ماه شروع می‌شود. همچنین امکان استفاده‌ی آزمایشی رایگان به مدت ۳۰ روز وجود دارد.

نوع حساب حجم هزینه
پایه ۲ گیگابایت رایگان
ماهانه ۱۰ ترابایت

۱۰ دلار

۲. گوگل درایو (Google Drive)

انتخابی هوشمندانه برای طرفداران گوگل و کاربران جی سوییت

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نقاط قوت نقاط ضعف
۱۵ گیگابایت فضای رایگان رابط کاربری وب‌سایت آن چندان جالب نیست
یکپارچگی با دستگاه‌های اندرویدی -

گوگل درایو انتخاب طبیعی دارندگان دستگاه‌های اندرویدی است؛ چرا که این سرویس به‌صورت پیش‌فرض با دستگاه‌های اندرویدی یکپارچه شده است؛ اما به دلیل فضای ذخیره‌سازی زیادی که گوگل به‌صورت رایگان در اختیار می‌گذارد، ممکن است کاربران پلتفرم‌های دیگر نیز به آن گرایش پیدا کنند. همچنین امکان ذخیره‌ی عکس‌ها با رزولوشن بالا توسط اپلیکیشن متممی به نام گوگل فوتوز وجود دارد و می‌توانید از مجموعه‌ی کامل آفیس اختصاصی گوگل موسوم به جی سوییت نیز بهره‌مند شوید.

گوگل به‌جای استفاده از رمزنگاری ۲۵۶ که توسط باکس، وان‌درایو و دراپ‌باکس مورد استفاده قرار می‌گیرد، از رمزنگاری ۱۲۸ بیتی استفاده می‌کند و می‌گوید فایل‌های شما را در اختیار کسی قرار نمی‌دهد؛ مگر اینکه دستور قضایی در این خصوص وجود داشته باشد. گوگل‌درایو از رمزگذاری دومرحله‌ای نیز پشتیبانی می‌کند.

نکته‌ی منفی در مورد گوگل درایو این است که کار با محیط کاربری وب‌سایت آن چندان ساده نیست. البته کاربران ویندوز و مک می‌توانند جهت استفاده‌ی آسان، اپلیکیشن دسکتاپ گوگل درایو را دانلود و نصب کنند.

نوع حساب حجم هزینه
پایه ۱۵ گیگابایت رایگان
ماهانه ۱ ترابایت ۹.۹۹ دلار

۳. مگا (Mega)

طرحی نو در امنیت

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نقاط قوت نقاط ضعف
محیط کاربری ساده -
مقدار بسیار زیادی فضای رایگان -
کلاینت همگام‌سازی متن‌ باز -

سرویس نیوزلندی مگا، با قابلیت‌هایی مثل فضای رایگان بسیار زیاد و امکان کشیدن و رها کردن فایل‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که عادت دارند فایل‌های خود را ذخیره‌سازی ابری کنند. اپلیکیشن موبایل کاربردی مگا به شما این امکان را خواهد داد که فایل‌ها و عکس‌های خود را به‌راحتی بارگذاری کنید و از طریق دستگاه‌‌ها و کلاینت‌های مختلف به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مگا مدعی است که داده‌های ذخیره‌شده در سرورهای آن‌ها، هنگام ارسال از دستگاه شما رمزنگاری می‌شوند. از آن‌جایی که این شرکت سورس کد کلاینت خود را منتشر کرده است، کارشناسان توانسته‌اند صحت ادعای مگا را مورد بررسی قرار دهند و تأیید کنند که هیچ‌گونه تهدید امنیتی وجود ندارد.

نوع حساب حجم هزینه
پایه ۵۰ گیگابایت رایگان
ماهانه ۲۰۰ گیگابایت ۴.۹۹ دلار

۴. وان درایو (OneDrive)

خدمتی از مایکروسافت؛ مناسب برای کاربران ویندوز

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نوع حساب حجم هزینه
پایه ۵ گیگابایت رایگان
ماهانه ۵۰ گیگابایت ۱.۹۹ دلار

وان درایو که پیش‌تر به اسکای‌درایو شهرت داشت، در فایل اکسپلورر ویندوز ۱۰ درونی‌سازی شده است. این یعنی نیازی به دانلود برنامه‌ی مجزا نیست و در صورت استفاده از ویندوز ۱۰ می‌توانید مستقیما از آن بهره‌مند شوید. این موضوع کار را برای کاربرانی که دستگاه خود را به جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل به‌روزرسانی کرده‌اند بسیار ساده می‌کند.

اپلیکیشن فوتوز مایکروسافت نیز می‌تواند از وان‌درایو برای همگام‌سازی تصاویر در دستگاه‌های مختلف استفاده کند. اپلیکیشن این سرویس برای پلتفرم‌های اندروید، آی‌او‌اس و مک نیز موجود است.

نقاط قوت نقاط ضعف
یکپارچگی با ویندوز فضای رایگان محدود ۵ گیگابایتی
قابلیت بازگردانی فایل‌ها -

۵. آی کلود (iCloud)

سرویس ابری اپل با قیمتی رقابتی

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نقاط قوت نقاط ضعف
قیمت‌گذاری معقول فضای رایگان محدود ۵ گیگابایتی
یکپارچگی کامل با پلتفرم‌های اپل -

اگر می‌خواهید از محتویات آیفون خود در آی‌کلود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید، به فضایی بیشتر از ۵ گیگابایتی که اپل به‌طور رایگان در اختیار می‌گذارد نیاز خواهید داشت؛ اما در مقایسه با رقبا، قیمت‌های آی‌کلود بسیار معقول هستند.

اپلیکیشن مک فایندر درایو آی‌کلود را که فایل‌ها در آن ذخیره می‌شوند، درونی‌سازی می‌کند. اسنادی که در مجموعه‌ی iWork ساخته می‌شوند در آی‌کلود ذخیره می‌شوند و از طریق دستگاه‌های مختلف قابل دسترسی خواهند بود. کاربران ویندوز نیز می‌توانند با استفاده از کلاینت رسمی آی‌کلود فایل‌های خود را با این درایو همگام‌سازی کنند و از طریق برنامه‌های iWork موجود در وب‌سایت آی‌کلود به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

نوع حساب حجم هزینه
پایه ۵ گیگابایت رایگان
ماهانه ۵۰ گیگابایت ۰.۹۹ دلار
ماهانه ۲۰۰ گیگابایت ۳.۹۹ دلار

۶. باکس (Box)

سرویسی مشهور با قابلیت‌های تجاری

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نقاط قوت نقاط ضعف
توسط اپلیکیشن‌های بسیاری پشتیبانی می‌شود فایل آپلودی حساب‌های رایگان نباید بیش از ۲۵۰ مگابایت حجم داشته باشد
دارای حساب‌های کاربری تجاری با امنیت بسیار بالا -

وب‌سایت باکس در حال حاضر با کلیک روی ثبت‌ نام، شما را به صفحه‌ی طرح‌های پولی هدایت می‌کند. این طرح‌ها دارای گزینه‌های پیشرفته‌ای برای کاربری مشارکتی هستند؛ اما علاوه بر این‌ها گزینه‌ی رایگانی نیز وجود دارد که با انتخاب آن ۱۰ گیگابایت فضای رایگان به شما تعلق خواهد گرفت.

با توجه به این‌که باکس سال‌های زیادی است که فعالیت دارد، توسط تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها مانند گوگل داکس و آفیس ۳۶۵ پشتیبانی می‌شود. کلاینت همگام‌سازی باکس از صفحه‌ی Downloads برای مک و ویندوز موجود است و به علاوه یک کلاینت رسمی برای اندروید دارد.

نوع حساب حجم هزینه
پایه ۱۰ گیگابایت رایگان
ماهانه ۱۰۰ گیگابایت ۵ دلار

۷. نکست کلود (NextCloud)

فضای ابری سلف سرویس

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نقاط قوت نقاط ضعف
راهکاری خلاقانه برای میزبانی از خود -
استفاده از فضای ابری متناسب با نیاز -
وجود تنظیمات پیش‌فرض -

نکست کلود ارائه‌دهنده‌ی فضای ذخیره‌سازی ابری آنلاین نیست؛ اما نرم‌افزار رایگانی در اختیار شما می‌گذارد تا به واسطه‌ی آن به سرور شخصی خود وصل شوید. استفاده از یک سرور شخصی در شبکه‌ی خانگی برای ذخیره‌سازی ابری بسیار سریع‌تر است. همچنین، می‌توانید رمزنگاری را فعال کنید تا مطمئن شوید اطلاعات از شبکه‌ی خانگی شما به بیرون درز نخواهند کرد.

اگر هیچ تجربه‌ای از کار با سرور ندارید، می‌توانید از سرورهای از پیش تنظیم‌شده‌ی نکست‌کلود باکس که هارد یک ترابایتی دارند و در وب‌سایت نکست‌کلود موجود هستند تهیه کنید. این هارد درایو از بورد مقرون‌به‌صرفه‌ی رزبری پای برای همگام‌سازی داده‌های شما بهره می‌برد.

نوع حساب حجم هزینه
نصب و استفاده از برنامه وابسته به سرور شخصی رایگان
نکست‌کلود باکس - ۷۹.۹۹ دلار

۸. اسپایدر اوک (SpiderOak)

سرویس‌دهنده‌ی ابری با پروتکل دانایی صفر

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نقاط قوت نقاط ضعف
امنیت بسیار بالا فضای رایگان محدود
تعداد زیادی کلاینت -

اسپایدر اوک بخشی از رویه‌ی جدید سرویس‌دهندگان ابری با پروتکل دانایی صفر است. بر اساس ادعای وب‌سایت این شرکت، بعد از نصب کلاینت اسپایدر اوک، داده‌های شما قبل از همگام‌سازی رمزنگاری می‌شوند. متأسفانه از آن‌جایی که اسپایدر اوک کد منبع کلاینت را به‌صورت عمومی منتشر نکرده است، راهی برای اثبات ادعای این شرکت وجود ندارد.

کلاینت اسپایدر اوک برای ویندوز، مک و لینوکس، اندروید و آی‌او‌اس در دسترس است. همچنین امکان لاگین از وب‌سایت شرکت وجود دارد؛ اما کاربرانی که به امنیت اهمیت زیادی می‌دهند ممکن است این گزینه را دوست نداشته باشند؛ چرا که لاگین از وب‌سایت پسورد اسپایدر اوک شما را برای کارمندان این شرکت آشکار می‌سازد.

نوع حساب حجم هزینه
پایه ۲ گیگابایت با محدودیت دوماهه رایگان
ماهانه ۲۵۰ گیگابایت ۹ دلار
ماهانه یک ترابایت ۱۲ دلار

۹. آی‌درایو (iDrive)

راهکاری برای ذخیره‌سازی با پوشش درایوهای شبکه

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نقاط قوت نقاط ضعف
پوشش درایوهای شبکه فضای رایگان محدود ۵ گیگابایتی
بازه‌ی وسیعی از گزینه‌های اشتراک‌گذاری -

آی‌درایو مدام فایل‌های شما، حتی آن‌هایی را که در درایوهای شبکه وجود دارند همگام‌سازی می‌کند. محیط کاربری وب‌سایت این شرکت از اشتراک‌گذاری فایل توسط ایمیل، فیسبوک و توییتر پشتیبانی می‌کند. نکته‌ی جالب توجه در مورد این سرویس‌دهنده این است که فایل‌های حذف‌شده از رایانه به‌صورت خودکار از سرور حذف نمی‌شوند؛ بنابراین خطر حذف ناخواسته‌ی چیزی وجود ندارد.

آی‌درایو همچنین آی‌درایو اکسپرس را ارائه می‌کند؛ سرویسی که با عضویت در آن اگر کل داده‌های خود را از دست بدهید، یک هارد درایو فیزیکی شامل فایل‌های پشتیبان گرفته‌شده‌ی شما را برای شما ارسال خواهد کرد تا تمام فایل‌های ازدست‌رفته را از این طریق بازیابی کنید.

نوع حساب حجم هزینه
پایه ۵ گیگابایت رایگان
سالانه ۲ ترابایت ۵۲ دلار

۱۰. پی‌کلود (Pcloud)

ایده‌آل برای ذخیره‌ی فایل‌های سنگین

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نقاط قوت نقاط ضعف
مناسب برای کسانی که فایل‌های سنگین ذخیره می‌کنند محدودیت پهنای باند
۲۰ گیگابایت فضای رایگان -
ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی خوب -

در پی‌کلود اگرچه محدودیت پهنای باند وجود دارد؛ اما برای حجم فایلی که ذخیره می‌کنید محدودیتی نیست و می‌توانید هر فایل چندرسانه‌ای سنگینی که می‌خواهید، با پی‌کلود همگام‌سازی کنید.

این سرویس برای تمام پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل در دسترس است و امکان لاگین از وب‌سایت شرکت نیز وجود دارد. این شرکت در کشور سوییس ثبت شده است که قوانین حریم خصوصی محکمی دارد. با این وجود، برای بهره‌مندی از امنیت بیشتر می‌توانید با پرداخت ۳.۹۹ دلار در ماه تک‌تک فایل‌های خود را رمزنگاری کنید و روی آن‌ها پسورد بگذارید.

نوع حساب حجم هزینه
پایه ۲۰ گیگابایت رایگان
ماهانه ۵۰۰ گیگابایت ۳.۹۹ دلار
ماهانه ۲ ترابایت ۷.۹۹ دلار

۱۱. شوگرسینک (SugarSync)

سرویسی گران‌قیمت با اپلیکیشن‌های باکیفیت

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نقاط قوت نقاط ضعف
رابط کاربری مجزا برای دسکتاپ قیمت بالا
اپلیکیشن‌های موبایل باکیفیت دشواری لغو عضویت
قابلیت یکپارچه‌سازی با فایل اکسپلورر -
پوشه‌های محافظت‌شده -

عضویت در شوگرسینک به‌سادگی صورت می‌پذیرد؛ اما این سرویس با توجه به ضعف‌هایی که در زمینه‌ی ارائه‌ی قابلیت‌های استفاده‌ی گروهی دارد سرویس گران‌قیمتی به‌‌حساب می‌آید. به علاوه، لغو عضویت پس از پرداخت به طرز عجیبی دشوار است.

شوگرسینک حساب کاربری رایگان دارد اما استفاده از آن دائمی نخواهد بود. دو عضویت رایگان در این سرویس در نظر گرفته شده که یکی ۳۰ روزه و دیگری ۹۰ روزه است و ۵ گیگابایت فضا در اختیار کاربر می‌گذارد.

شوگرسینک از ویندوز، مک، آی‌او‌اس و اندروید پشتیبانی می‌کند و یک افزونه نیز برای Outlook روی ویندوز دارد که این امکان را به شما می‌دهد که به‌جای ضمیمه کردن فایل‌های سنگین، صرفا لینک شوگرسینک آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

از دیگر نقاط قوت شوگرسینک امکان انتخاب فولدر جهت بارگذاری ابری است.

نوع حساب حجم هزینه
پایه ۵ گیگابایت رایگان برای ۹۰ روز
ماهانه ۱۰۰ گیگابایت ۷.۴۹ دلار
ماهانه ۵۰۰ گیگابایت ۱۸.۹۵ دلار

۱۲. ترسوریت (Tresorit)

سرویسی امن برای مقاصد تجاری

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نقاط قوت نقاط ضعف
امنیت بسیار بالا فضای رایگان محدود ۳ گیگابایتی
ارائه‌ی سرویس‌های تجاری -
نسخه‌بندی فایل‌ها -

ترسوریت در رمزنگاری فایل‌ها بسیار ویژه عمل می‌کند. با نصب یک کلاینت محلی روی سیستم ویندوز یا مک، داده‌های شما به‌صورت محلی رمزنگاری و سپس به سرورهای ترسوریت ارسال می‌شوند. جایی که فایل‌ها همچنان رمزنگاری‌شده خواهند ماند. کلیدهای رمزگشایی صرفا به شما داده می‌شود و هیچ یک از کارمندان ترسوریت و حتی خود شما قادر به دیدن کلیدها نخواهید بود. این موضوع از خط مشی دانایی صفر این شرکت نشأت می‌گیرد. علاوه بر این، می‌توانید احراز هویت دومرحله‌ای را نیز فعال کنید. در این صورت حتی اگر کسی لپ‌تاپ شما را بدزدد، برای دسترسی به فایل‌ها به تلفن همراه شما نیاز خواهد داشت. سرورهای این شرکت در اروپا و تحت قوانین محکم امنیتی کشور سوییس هستند. متأسفانه حساب کاربری رایگان این سرویس تنها ۳ گیگابایت در اختیار شما می‌گذارد و پس از عضویت از شما می‌خواهد برای تجربه‌ی حساب پریمیوم ۱۰.۶۰ دلار بپردازید. هرچند می‌توان با برگشت به حساب رایگان وجه را پس گرفت؛ اما این سیستم باب میل خیلی از کاربران نیست.

ترسوریت از ویندوز، مک، ویندوزفون، آی‌او‌اس، اندروید و بلک‌بری پشتیبانی می‌کند و پورتال وب هم دارد.

نوع حساب حجم هزینه
پایه ۳ گیگابایت رایگان
ماهانه ۱۰۰ گیگابایت ۱۰.۶۰ دلار
ماهانه ۱ ترابایت ۲۱.۲۰ دلار

۱۳. مدیافایر (Mediafire)

ذخیره‌ی ابری ساده و سریع

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نقاط قوت نقاط ضعف
سهولت استفاده فاقد تمهیدات امنیتی قوی
سرعت مناسب -
حجم رایگان قابل‌توجه -

مدیافایر که سرویسی از سوی شرکت Texan است، ده سالی می‌شود که فعالیت دارد و میزبان فایلی مطمئن به‌حساب می‌آید؛ اما امروزه این سرویس اشتراک‌گذاری فایل فعالیت خود را گسترده‌تر کرده است و تقریبا تمام کارهایی که در گوگل‌درایو، وان‌درایو و دراپ‌باکس در زمینه‌ی اشتراک‌گذاری فایل می‌توانید انجام دهید با مدیافایر نیز قابل انجام است. شما به‌عنوان کاربر مدیافایر می‌توانید از طریق پورتال مدیافایر عکس‌های خود را مستقیما در فیسبوک، توییتر، پینترست، تامبلر، گوگل پلاس یا بلاگر به اشتراک بگذارید. اگر از اکانت پایه و رایگان مدیافایر استفاده کنید محدودیت آپلود ۲۰۰ مگابایت برای هر فایل وجود خواهد داشت. محدودیتی که در حساب پرو که ماهانه ۵ دلار هزینه دارد به ۲۰ گیگابایت برای هر فایل تغییر می‌یابد. همچنین هنگام کار با این سرویس پایه‌ی رایگان، همواره تبلیغاتی برای شما به نمایش درخواهند آمد. در عوض، فضای رایگانی که در اختیار شما قرار می‌گیرد ۱۰ گیگابایت است که با کمی تعامل با دوستان تا ۵۰ گیگابایت قابل افزایش است.

مدیافایر علاوه بر پورتال و کلاینت دسکتاپ، اپلیکیشن موبایل هم دارد و می‌توانید تنظیم کنید که اپلیکیشن عکس‌های شما را به‌محض ثبت در فضای ابری بارگذاری کند.

نوع حساب حجم هزینه
پایه ۱۰ گیگابایت قابل افزایش به ۵۰ گیگابایت رایگان
ماهانه ۱ ترابایت ۵ دلار

۱۴. موزی (Mozy)

فضای ذخیره‌سازی با ایمنی بالا و امکان نسخه‌بندی

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نقاط قوت نقاط ضعف
قابلیت نسخه‌بندی حساب رایگان بسیار محدود دو گیگابایتی
قابلیت انتخاب فولدر جهت پشتیبان‌گیری ابری -
قابلیت رمزنگاری قوی -

هرچند موزی تنها دو گیگابایت فضای رایگان در اختیار شما می‌گذارد، اما این امکان وجود دارد که از طریق معرفی به دوستان آن این ظرفیت را افزایش دهید. موزی به شما امکان انتخاب فایل‌هایی که می‌خواهید به‌صورت ابری ذخیره کنید می‌دهد. پس از ذخیره‌ی ابری فایل‌ها می‌توانید از هر کامپیوتر دیگر به کمک پورتال وب موزی با اپلیکیشن موبایل آن به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.

کلاینت‌های موزی برای ویندوز، مک، آی‌او‌اس و اندروید در دسترس هستند.

از ویژگی‌های مثبت موزی نسخه‌بندی فایل‌های شما است که تا ۳۰ روز تغییرات فایل‌ها قابل برگشت به حالت قبلی خواهد بود. همچنین قابلیت دانلود تمام فایل‌های ذخیره‌شده با یک کلیک وجود دارد که برای زمانی که قصد تغییر رایانه‌ی خود را دارید، کارآمد خواهد بود.

توجه داشته باشید که پشتیبان‌گیری از فایل‌ها محدود به یک سخت‌افزار است؛ به این معنی که می‌توانید از طریق رایانه‌های مختلف به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید؛ اما امکان بارگذاری از رایانه‌های مختلف در بسته‌های عادی وجود ندارد و برای داشتن چنین امکانی باید ماهانه ۹.۹۹ دلار بپردازید تا امکان پشتیبانی از سه رایانه و ۱۲۵ گیگابایت فضا را در اختیار داشته باشید.

موزی دو نوع رمزنگاری ۲۵۶ بیتی و ۴۴۸ بیتی ارائه می‌کند که هر دو در رایانه‌ی شما اتفاق می‌افتند و این باعث می‌شود که امکان دزدی اطلاعات از طریق نفوذ به سرور بسیار پایین بیاید.

نوع حساب حجم هزینه
پایه ۲ گیگابایت (قابل افزایش) رایگان
ماهانه ۱۲۵ گیگابایت ۹.۹۹ دلار

۱۵. زولز (Zoolz)

ذخیره‌سازی ابری هوشمند

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نقاط قوت نقاط ضعف
گزینه‌های متنوع در بارگذاری و جستجوی فایل -
تشخیص چهره و دسته‌بندی تصاویر بر اساس افراد داخل عکس -
جستجو بر اساس کلمات کلیدی موجود در اسناد ذخیره‌شده -
استریمینگ پایدار صوت و تصویر -
۱۰ گیگابایت فضای رایگان -

زولز سرویسی است که با در نظر داشتن دنیای تجارت ساخته شده است؛ اما کاربران عادی نیز می‌توانند از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوند.

ذخیره‌ی ابری هوشمند امکانی است که به کمک فناوری هوش مصنوعی زولز میسر شده است. زولز می‌تواند چهره‌ی افراد موجود در یک عکس را تشخیص دهد و تمام عکس‌های فردی خاص را در یک فولدر جداگانه دسته‌بندی کند. جستجوی تصاویر گزینه‌های دیگری نیز دارد. مثلا می‌توانید از متادیتای تصاویر استفاده کنید و عکس‌هایی که توسط دوربینی خاص ثبت شده‌اند جستجو کنید. حتی جستجو بر اساس رنگ غالب در تصویر نیز وجود دارد که به کمک آن می‌توان تمام عکس‌هایی که در محیط آفتابی گرفته شده‌اند را سوا کرد.

تشخیص کلمه‌ی اپتیکال یا OCR شما را در یافتن کلمات کلیدی موجود در اسناد بارگذاری‌شده در زولز یاری خواهد کرد.

استریمینگ صدا و تصویر از زولز با کیفیت بالا صورت می‌پذیرد؛ اما برای داشتن کیفیتی بالاتر از SD باید ماهانه ۱۹.۹۹ دلار بپردازید.

زولز در پلتفرم AWS شرکت آمازون اجرا می‌شود که پایداری بالایی دارد و قابلیت رمزنگاری ۲۵۶ بیتی AES را نیز برای امنیت بالا ارائه می‌دهد.

نوع حساب حجم هزینه
پایه ۱۰ گیگابایت رایگان
ماهانه ۱۰۰ گیگابایت ۲.۴۹ دلار

۱۶. آمازون درایو (Amazon Drive)

سرویسی قدرتمند، ایمن و متنوع

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر

نقاط قوت نقاط ضعف
قیمت مناسب فضای رایگان محدود ۵ گیگابایتی
گزینه‌های جستجوی عکس پیشرفته -
امکان آپلود بی‌نهایت تصویر -

یکی از بخش‌های بزرگ تجارت آمازون بخش ذخیره‌ی ابری آن است. در گذشته این سرویس آمازون در برابر رقبا حرف زیادی برای گفتن نداشت؛ اما امروزه اوضاع فرق کرده است. در صورتی که کاربر آمازون پرایم باشید، می‌توانید تعداد نامحدودی عکس و ۵ گیگابایت ویدیو، موزیک و ... را ذخیره‌ی ابری کنید.

متأسفانه آمازون پلیر ابری خود موسوم به Your Music را کنار گذاشت و کاربران را به استفاده از Amazon Music Unlimited تشویق کرد. بنابراین، پخش‌کننده‌ی آنلاین رایگان دیگر از مزیت‌های آمازون درایو به حساب نمی‌آید.

آمازون درایو از آی‌او‌اس، اندروید، ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند و برای هر یک اپلیکیشن اختصاصی دارد. همچنین یک اپلیکیشن اختصاصی دیگر به نام پرایم فوتو دارد که مخصوص همگام‌سازی عکس‌ها طراحی شده است.

در پرایم فوتو چهره‌ها به‌صورت خودکار تشخیص داده می‌شوند؛ بنابراین، به‌راحتی می‌توانید عکس‌های فردی خاص را جستجو کنید.

اپلیکیشن اصلی آمازون درایو نیز رابط کاربری ساده‌ای دارد که کار با آن راحت است. بنابراین، می‌توانید به‌راحتی فایل‌های مورد نیاز خود را پیدا کنید.

نوع حساب حجم هزینه
پایه ۵ گیگابایت رایگان
ماهانه ۵۰ گیگابایت ۰.۰۲۳ دلار

امیدواریم از این مقاله‌ کمال استفاده را برده باشید و در صورت تمایل به استفاده از سرویس‌های ابری بتوانید مناسب‌ترین میزبان را برای فایل‌های ارزشمند خود انتخاب کنید. نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه‌ها با بایت لرن به اشتراک بگذارید.


نظرات (۱)

منتقد انتقاد پذیر
سلام وبلاگت عالیه
می خواستم یه سر به وبم بزنی
نظر یادت نره:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)):):):)::))))))))))))))
پاسخ:
سلام نظر لطف شماس مرسی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تمامی حقوق مطالب این سایت متعلق به گردانندگان آن است

Valid HTML 4.01!