بایت لرن

آموزشهای برنامه نویسی ، امنیت و شبکه ،ترفند های کم یاب ، سورس کد ، طراحی وب ، اپلیکشن ، انجام پروژه های دانشجویی رایگان

تفاوت زبان برنامه نویسی PHP با ASP.net

php

تفاوت زبان برنامه نویسی PHP  با ASP.net

زبان PHP  چیست ؟

این زبان با هدف نوشتن اسکریپت های وب ساخته شد ، این زبان در اول یک زبان ساده و محدود بود و برای طراحان سایت  ( نه برنامه نویسان حرفه ای ) تولید شد ، این زبان کم کم پیش رفت کرد و اوپن سورس بودن اون بسیار توی پیشرفت این زبان تاثیر داشت .

 

زبان ASP.net چیست ؟

این زبان یکی از زبان های حرفه ای برای طراحی سایت هست ، ASP.net  نسل جدید ASP هست که با نسخه کلاسیک آن سازگار نیست .در ادامه مطلب با ما همراه باشید...

 

آیا سرعت زبان برنامه نویسی PHP  بالا تر است با ASP.net ؟

یکی از دلایلی که برنامه نویسان زبان PHP از آن دفاع میکنند سرعت آن است و میگویند سرعت این زبان از  ASP  بیشتر میباشد ، در حالی که آزمایشات انجام شده  نتایج کاملا متفاوتی رو نشان می دهد ، و از نظر منطقی نیز چنین چیزی امکان پذیر نیست ، به دلیل اینکه کد های ASP  در سمت سرور تفسیر نمیشه . به صورت  DLL هستن و وب سرور زمان اجرای کد ها هیچ زمانی برای تفسیر آن ها نمیزاره  و با سریع ترین زمان ممکن اجرا میشن بنا بر این   سرعت ASP بالاتر هست .

 

آیا امنیت زبان برنامه نویسی PHP  بالا تر است با ASP.net ؟

گفتیم که زبان PHP یک زبان اوپن سورس هست ، خوب جمعیتی از برنامه نویس ها معتقدند که نرم افزار های اوپن سورس  ایمن تر هستند ،  نرم افزار هیا اوپن سورس و زبان های اوپن سورس  افراد بیشتری روی اون ها کار میکنند و  افرادی بیشتری  ازش استفاده میکنند به همین دلیل  در مرور زمان  کامل میشن ، اما اوپن سورس بودن دلیل بر ایمن بودن نیست ، بلکه در بسیاری از مواقع ممکن هست  سیستم مورد حمله هکر ها قرار بگیره و هک بشه .

 

نکته بعدی اینه که  آیا سایت های بزرگ با PHP برنامه نویسی شده اند یا نه ؟

پاسخ کاملا منفی هست  سایت های بزرگ از زبان های   C++ , Payton , Java برای برنامه نویسی استفاده کرده اند ، و به هیچ وجه از پلتفورم های اوپن سورس توی بخش های اصلی استفاده نکردن . تنها گوگل برای برخی از سرویس های جانبی خودش به طور محدود از زبان PHP استفاده کرده . تنها سایت پر بازدید دنیا که از PHP استفاده می کرده سایت Yahoo هست ، که اونم هم در حال انتقال برنامه های خود به زبان  نود جی اس هست ،

کدامیک از این زبان های برنامه نویسی رو میتونیم سریع تر یاد بگیریم ؟

یکی از مهم ترین تفاوت در زبان برنامه نویسی PHP  با ASP.net تفاوت در نحوه یادگیری اون ها هست ، زبان PHP  با هدف سادگی برای استفاده و یادگیری نوشته شده ،  پس میشه گفت  که یادگیری زبان PHP ساده تر از ASP هست ، یادگیری و استفاده از ASP نیاز به یک سری  مباحث پایه داره و  یادگیری مباحث پیچیده دات نت .

معمولا طراحان سایت به دلیل سادگی زبان PHP اون رو یاد میگیرین  و برنامه نویسان و مهندسین نرم افزار زبان ASP رو یاد میگیرن .

همچنین میتوانید معرفی بعترین فریمورک های PHP را در بایت لرن مطالعه کنید...

با تشکر از شما دوستان  میتونید با عضویت در کانال تلگرامی ما  از مطالب جدید بهره ببرید . آدرس کانال در زیر :

@bytelearn


نظرات (۱)

پاپیتا
خیلی ممنون از مطلبتون
اما سوال زیاد دارم والله :دی
یه سوالم اینه که الان دیجی کالا برپایه چی نوشته شده ؟ php هست ؟ فریمورکش اختصاصی باید باشه دیگه ؟
بعد تو این پی اچ پی ها نیاز به استفاده از جاوا همیشه وجود داره ؟
ممنون
پاسخ:
سلام ممنون از اینکه مطلب مارو مطالعه کردید و کامنت زدید

بعله با php  و اختصاصی نوشته شده

جاوا و php جدا هستن اگر منظورتون java script بعله خب بعضی مواقع نیاز به استفاده دارید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تمامی حقوق مطالب این سایت متعلق به گردانندگان آن است

Valid HTML 4.01!