بایت لرن

آموزشهای برنامه نویسی ، امنیت و شبکه ،ترفند های کم یاب ، سورس کد ، طراحی وب ، اپلیکشن ، انجام پروژه های دانشجویی رایگان

آموزش سرویس ngrok

آموزش سرویس ngrok

ngrok چیست؟

سلام دوستان با آموزشی دیگر از بایت لرن خدمت شما هستیم امروز می خواهیم شما رو با سرویس و نرم افزار عالی برای تونل زدن آشنا کنیم به اینصورت که مثلا شما میخواهید یک دمو از پروژه آنلاین خود رو به مشتری نشان بدید می تونید از این سرویس استفاده کنید.

ngrok سرویسی برای ارایه محتوای هاست محلی (localhost) شما در اینترنت است. به عبارت دیگر این ابزار یک آدرس عمومی به هاست محلی شما اختصاص می دهد که میتوانید این آدرس را در اختیار دیگران قرار دهید تا به هاست محلی شما دسترسی داشته باشند.
این سرویس کاملا Open Source می باشد و میتوانید سورس آن را از آدرس https://github.com/inconshreveable/ngrok دریافت نمایید. البته لازم به ذکر است که این سرویس به وسیله زبان Go توسعه یافته است.

کاربرد ngrok

قطعا تبدیل شدن رایانه شما به یک وب سرور کار عاقلانه ای نیست. اما شاید این کار برای دمو یک پروژه یا تست آن بتواند برای شما مفید باشد. همچنین دانلود فایل ها به صورت مستقیم از رایانه شما، میتواند شما را از آپلود آن فایل ها بی نیاز کند و به این وسیله در زمان و مصرف اینترنت شما صرفه جویی کند.

ngrok چگونه کار میکند؟

این ابزار هاست محلی شما را پشت NAT یا firewall قرار میدهد و با استفاده از Tunneling protocol اجازه دسترسی سایرین را از طریق http و https به صورت رایگان به هاست محلی شما فراهم میکند. این ابزار هاست محلی شما را به وسیله تانل به سرویس خود متصل میکند و یک ساب دامین تصادفی روی ngrok.com برای شما ایجاد میکند. این ساب دامین با هر بار اجرای کلاینت این ابزار متفاوت خواهد بود مگر این که شما بعد از عضویت و خرید نسخه تجاری اقدام به ساخت ساب دامین ثابت نمائید. البته نسخه تجاری این سروس امکانات دیگری را نیز در اختیار شما قرار میدهد. همچنین این سرویس با ارایه تانل های مختلف، چندگانه و همزمان امکانات جالب دیگری را هم در اختیار شما قرار میدهد. به طور مثال میتوانید برای راه اندازی سرویس های دیگر از تانل TCP روی پورت دلخواه خود استفاده کنید.

دانلود و نصب

این ابزار برای پلتفرم های  ویندوز، مک و لینوکس توسعه پیدا کرده است و میتوانید این ابزار را از سایت توسعه دهنده آن به آدرس https://ngrok.com/download به صورت رایگان دریافت کنید. پس از دریافت این ابزار صرفا کافیست آن را از حالت فشرده خارج کنید.

آموزش کار با ngrok

برای استفاده از این سرویس کافیست پس از راه اندازی هاست محلی خود(به طور مثال با استفاده از XAMPP)

بعد از اینکه نرم افزار زمپ رو استارت کردید (پورت پیشفرض 80 در نظر گرفته شده) ، فایل exe که دانلود کردید رو در یک پوشه قرار بدید با نگه داشتن shift کلیک راست و گزینه

open command رو بزنید و در صفحه cmd دستور زیر را وارد نمایید:

ngrok http 80

ngrok
با اجرای دستور فوق پورت ۸۰ رایانه شما یا همان وب سرور محلی تان در اینترنت قابل دسترس خواهد بود و میتوانید با ارایه آدرس هایی که بعد از اجرای این دستور مقابل  Forwarding مشاهده می نمایید، و دادن آن به مخاطبین خود از این سرویس استفاده نمایید.
یکی دیگر از امکانات رایگانی که برای شما وجود دارد امکان احراز هویت به وسیله نام کاربری و رمز عبور می باشد.
برای این کار شما باید ابتدا با مراجعه به آدرس https://dashboard.ngrok.com/user/signup در سایت ngrok عضو شوید. با عضویت در این سایت یک توکن برای احزار هویت در اختیار شما قرار میدهد که میتوانید با استفاده از دستور زیر آن را به کلاینت خود معرفی کنید:

ngrok authtoken your_authtoken

حال در صورتی که بخواهید از احراز هویت استفاده نمایید باید از کد زیر برای ایجاد تانل استفاده نمائید:

ngrok http -auth="username:password" 80

برای استفاده از سایر سرویس ها بعد از راه اندازی آن میتوانید از کد زیر استفاده نمایید:

ngrok tcp #port_number

در صورتی که بخواهید درخواست ها و اتصال های صورت گرفته را بررسی نمایید میتوانید از اینترفیسی که این ابزار در آدرس محلی http://localhost:4040 برای شما راه انداری میکند استفاده نمایید. که یک پنل مانیتور با اطلاعات خوب مثلا وقتی برای ربات نویسی تلگرام از این ابزار استفاده میکنید میتونید تبادلات بین سرور و ربات رو مشاهده کنید (کدهای json)  و در دیباگ کردن از آن استفاده کنید

inspect
برای اطلاعات بیشتر در مورد سایر کاربرد های این سرویس میتوانید مستندات ارایه شده آن را در آدرس https://ngrok.com/docs و همچنین صفحه پرسش های متداول را در آدرس https://ngrok.com/faq مطالعه نمایید.


امیدواریم از این مقاله‌ کمال استفاده را برده باشید و در صورت تمایل به استفاده از سرویس‌های ابری بتوانید مناسب‌ترین میزبان را برای فایل‌های ارزشمند خود انتخاب کنید. نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه‌ها با بایت لرن به اشتراک بگذارید.

برگرفته شده از bytelearn.ir
امیدواریم از این مقاله‌ کمال استفاده را برده باشید و در صورت تمایل به استفاده از سرویس‌های ابری بتوانید مناسب‌ترین میزبان را برای فایل‌های ارزشمند خود انتخاب کنید. نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه‌ها با بایت لرن به اشتراک بگذارید.

برگرفته شده از bytelearn.ir

امیدواریم از این مقاله‌ کمال استفاده را برده باشید، نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه‌ها با بایت لرن به اشتراک بگذارید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تمامی حقوق مطالب این سایت متعلق به گردانندگان آن است

Valid HTML 4.01!