بایت لرن

آموزشهای برنامه نویسی ، امنیت و شبکه ،ترفند های کم یاب ، سورس کد ، طراحی وب ، اپلیکشن ، انجام پروژه های دانشجویی رایگان

معرفی برترین فریمورک های جاوااسکریپت

javascript

جاوااسکریپت بدون شک یکی از محبوبترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیا است که در فرایند توسعه وب در کنار HTML و CSS مشارکت دارد. جاوااسکریپت زبان سبک، شئ‌گرا و مفسری است و توانایی اجرا روی هم بخش کلاینت و هم بخش سرور را دارد. استفاده از برخی فریمورک‌های جاوااسکریپت که به شما توان پردازشی بالایی در روند مدیریت ورودی‌های کاربر می‌دهد، باعث می شود که بتوانید به بهترین شکل ممکن ورودی‌ها را کنترل کنید و در پردازش‌ آن‌ها به نحو احسن مشارکت داشته باشید. همچنین در بحث رابط کاربری و مواردی که مستقیما با کلاینت ارتباط دارد می‌تواند رویدادهای کاربران مانند کلیک، هاور و… را شناسایی و براساس این تعاملات، واکنشی نشان دهد.
جاوااسکریپت همراه با تعداد زیادی از فریمورک‌ها عرضه می‌شود که روند نوشتن برنامه‌ها را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند.


فریمورک React JS

React JS

React JS یکی از سریع‌ترین و محبوب‌ترین کتابخانه‌ها (Library) جاوا اسکریپت است که توسط فیسبوک اینستاگرام و یک جامعه مستقل از توسعه دهندگان وب مدیریت و نگهداری می‌شود.
React یک Libarary متن باز و البته رایگان جاوا اسکریپت برای طراحی رابط کاربری است. این کتابخانه جاوا اسکریپت در ماه مه سال ۲۰۱۳ به صورت عمومی منتشر شد. جالب است بدانید که این فریم ورک در ابتدا توسط یکی از مهندسین فعال در فیسبوک به وجود آمد. آقای «جردن واک» در سال ۲۰۱۱ این فریم ورک را تحت تاثیر XHP که یک کامپوننت HTML برای زبان برنامه نویسی PHP‌ است، ایجاد کرد. در همین سال React روی قسمت News Feed شبکه اجتماعی فیسبوک به کار گرفته شد و ۲ سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۳ هم استفاده از آن توسط فیسبوک به اینستاگرام تعمیم پیدا کرد.

فریمورک Node js

Node js

Node.js یک پلتفرم بر اساس زبان جاوا اسکریپت است که امروزه توانسته با استفاده از تکنولوژی رویداد محوری که درون خود پایه گذاری کرده است، بسیاری از برنامه‌نویسان را جذب خود کند. همراه لیداوب باشید تا در این مقاله، این پلتفرم جذاب را بیشتر بشناسیم.

Node.js در سال ۲۰۰۹ متولدشده است. نکته‌ای که در همین ابتدا باید به آن اشاره‌کنیم این است که Node.js یک پلتفرم است نه یک کتابخانه و نه یک
فریم ورک جدید مربوط به زبان‌های برنامه‌نویسی که تازه کشف شده باشد. ما قرار است از این پلتفرم استفاده کنیم تا کدهای جاوا اسکریپتی را روی سرور برای ما اجرا کند. درواقع Node.js، جاوا اسکریپتی است که سمت سرور اجرا خواهد شد.

همچنین معرفی فریمورک های css را در بایت لرن بخوانید

فریمورک Angular JS

AngularJS

 انگولار جی‌اس یک چهارچوب وب‌ اپلیکیشن متن باز است که اولین بار در سال ۲۰۰۹ توسط میسکو هوری و آدام آبرونز توسعه یافت. در حال حاضر این فریم‌ورک توسط گوگل توسعه داده می‌شود و آخرین نسخه آن 1.4.3 است.

بر اساس مستندات رسمی AngularJS به صورت زیر تعریف می‌شود:
“AngularJS یک فریم‌ورک ساخت‌‌یافته برای وب‌‌اپلیکیشن‌های پویا می‌باشد. انگولار علاوه بر اینکه این امکان را به شما می‌دهد که از HTML برای طراحی قالب استفاده کنید باعث می‌شود بتوانید سینتکس‌های HTML را طوری گسترش دهید تا جزئیات وب‌اپلیکیشن‌ها را نیز به وضوح بیان نمایید.”

AngularJs یک فریم ورک برای ایجاد صفحات تک صفحه ای وب می باشد.

فریمورک vue js

vue js

Vue.js یکی از انتخاب‌های مناسب برای توسعه رابط کاربری چندسکو به صورتی سریع است. یادگیری آن آسان است و برای افراد تازه‌کار بسیار لذت‌بخش خواهد بود. ادغام سازی آن بسیار ساده است و می‌تواند به عنوان یک فریمورک قدرتمند برای ساخت اپلیکیشن‌های تک صفحه ای کار کند. ویوجی‌اس به صورت تخصصی روی رابط کاربری تمرکز دارد و همچنین تعدادی از ویژگی‌های مربوط به انگولار۲ و ری‌اکت را نیز در خود دارد.

فریمورک Ember js

Ember js

Ember یک فریمورک جاوااسکریپتی است که با اپلیکیشن‌هایی در هر مقیاس سازگاری دارد. این فریمورک یکی از موارد با قاعده و اصول است که فرایند توسعه و طراحی آن نیازمند پیروی از موارد خاصی است، اما می‌شود به صورت جداگانه‌ای نیز روند توسعه را پیش برد، البته ممکن است با سردرگمی ها و پیچیدگی‌های مختلفی روبرو شوید. Ember کدهای بسیاری را برای شما تولید می‌کند، برخی از آن‌ها را می‌توان پشت چشم گذاشت و برخی دیگر را نیز می‌توان در آن راهی که خودتان قصد دارید پیکربندی کنید. تنها بخش بد ماجرا Ember این است که روند توزیع آن به صورت کوتاه مدت است و شما نیاز دارید که همواره با آخرین نسخه آن که به صورت سریع منتشر می‌شود، همراه باشید و آخرین تغییرات را دنبال کنید.

فریمورک Meteor js

Meteor js

Meteor یک فریمورک متن باز و رایگان جاوااسکریپت است که از نودجی‌اس قدرت گرفته و توانایی پیاده‌سازی اپلیکیشن در قسمت کلاینت و قسمت سرور را دارد. همچنین می‌شود از آن برای طراحی و ساخت اپلیکیشن‌های دسکتاپ و موبایل استفاده کرد. این فریمورک سریع، تعاملی و همراه با قابلیت بروزرسانی‌های بلادرنگ برای رابط کاربری است. همچنین ویژگی‌های بسیار زیادی برای استفاده از آن در BackEnd، FrontEnd، مدیریت پایگاه داده، لایه‌های مختلف نرم افزاری و… دارد.

همچنین لیست کد های css را در بایت لرن بخوانید

فریمورک Backbone js

Backbone js

Backbone.js یکی از فریمورک‌های جاوااسکریپت است که به دلیل سادگی و انعطاف پذیری در کار کردن با آن، به سرعت محبوب شد. این فریمورک با داشتن توابع بسیار زیادی، اپلیکیشن‌ها و APIهای سنگین جاوااسکریپت را به خوبی ساختاربندی می‌کند. این فریمورک مبتنی بر پارادیم طراحی اپلیکیشن MVP است و می‌تواند قسمت‌های متفاوتی از اپلیکیشن را با همدیگر همگام کند. Backbone.js روند ساخت را ساده‌تر می‌کند و بدون اینکه از شما کار زیادی بخواهد، اپلیکیشنی با ساختار مناسب را تحویل می‌دهد.

فریمورک Aurelia js

Aurelia js

Aurelia.js یک فریمورک مدرن جاوااسکریپتی است که برای توسعه رابط کاربری در وب، موبایل و دسکتاپ کاربرد دارد.  این فریمورک به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که کدهای ماژولار و واضحی را با بهره‌گیری از استانداردهای وب پیاده‌سازی کنند. Aurelia.js از DOM به صورت مجازی استفاده نمی‌کند اما می‌تواند با DOM مرورگر همخوان شود و سازگاری کاملی با آن پیدا کند. Aurelia.js یکی از فریمورک‌های جدید جاوااسکریپتی است که انعطاف پذیری و پایداری بسیاری را به کاربران می‌دهد.

فریمورک Polymer js

Polymer js

Polymer.js داستان متفاوتی نسبت به دیگر فریم ورک های جاوا اسکریپت دارد. Polymer.js در سال 2013 توسط گوگل انتشار پیدا کرد. هدف از انتشار این فریم ورک گسترش قابلیت های HTML با استفاده از مفهوم web components اعلام شد. web components یک تکنولوژی مرورگر است که توسط W3C انتشار پیدا کرده که با استفاده از آن می توان المان های سفارشی HTML را بوجود آورد. برای مثال <Video> یک المان استاندارد در HTML5 است اما با استفاده از web components و تکنولوژی های وابسته ی آن شما می توانید به تولید المان های اختصاصی خودتان بپردازید همانند <my-video>.

فریمورک Knockout js

Knockout js

استیو ساندرسون فریم ورک Knockout.js را به عنوان پروژه‌ای اوپن سورس در سال ۲۰۱۰ و تحت لیسانس MIT منتشر کرد. این فریم ورک با الگوی طراحی MVVM کار می‌کند. Knockout JS در مقایسه با سایر فریم ورک‌های جاوااسکریپت از سرعت رشد کندتری برخوردار است.

همچنین لیست تمام نگ های HTML را در بایت لرن بخوانید


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تمامی حقوق مطالب این سایت متعلق به گردانندگان آن است

Valid HTML 4.01!